Autor: Viktoria Lummo • 4. august 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sagro: tootja peab iga nädal hinna üle kauplema

AS Sagro juhi Kalle Reiteri sõnul on tootjate lepingud jaekettidega pikemaajalised ja üldiselt hinnad seal ei kajastu, sest tootja kaupleb hinda hulgimüüjaga igal nädalal.

Äripäev uuris tootjatelt ja edasimüüjatelt, kuidas kulgevad läbirääkimised järgmise aasta tarnete ja hindade teemal.

"Kuna toodame värskeid juur- ja köögivilju, peame igal nädalal uue hinnakauplemise tegema," selgitas Reiter ja lisas, et praegu tehakse koostööd kõigi jaekettidega. Reiteri sõnul ei pea Sagro kõiki jaekette varustama.

Siiani on olnud kõige paremaks koostööpartneriks Prisma, aga nende hinnasurve on viimasel ajal väga tugevaks läinud, rääkis ettevõtte juht. "Praegu on heaks partneriks Rimi kett ja Selver, samas varustame oma toodanguga ka selliseid väiksemaid kette nagu näiteks Grossi poed."

Reiteri meelest oleneb nende koostöö jaekettidega paljuski sellest, missugune on edasimüüja hinnasurve.

Praegu ei kajastu toote poehinnas tootmise reaalsed kulud. "Ketid võivad osta meilt mõnikord kallimalt ja müüa poes odavamalt, mõnikord on jällegi vastupidi," selgitas Reiter lisades, et turg on praegu paigast ära odavate Euroopa toodete pärast.

"Meie tootmises ei ole tagavarasid, piisavalt ressursse ega rikkaid omanikke, kes kannataksid mõnda aega alla omahinna müümist," rääkis Reiter. Euroopa tooted püüavad välja suruda meie kodumaiseid tooteid ja suured ketid on huvitatud suurtest kogustest odava hinna eest, märkis AS Sagro juht.

"Tootmissisendid on ajaga kallimaks läinud ja mängida annab vaid tööjõuga," arvas Reiter ja lisas, et samas peab tööjõud piisavalt kvalifitseeritud olema, peab olema töötamise tahe ja suvalist inimest tänavalt tööle ei saa võtta.

See on ebanormaalne, et suurematesse kettidesse tuleb Soome tomat, mis on Soomes müüdavast tomatist kordi odavam ja niimoodi püütakse ülejääke mujale riikidesse suruda, nihutades selle turgu paigast ära, rääkis ta.

"Samal ajal, kui Eesti tootja ära kukuks, ei müüks ükski Euroopa tootja oma toodangut nii odavalt nagu praegu tehakse," sõnas Reiter, "kaubanduses mängitakse alatuid mänge."

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077