Eksportijad väärivad aujärjele tõstmist

Tänavuse ettevõtluse auhinna konkursi
raames valitakse tavapäraselt ka Aasta Eksportöör 2009, mille kaudu innustatakse
ettevõtteid arendama võimalikult suure lisandväärtusega eksporti.

Konkursi korraldajad Eesti Tööandjate Keskliit, kaubandus-tööstuskoda ja Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ootavad kandideerima tooteid või teenuseid eksportivaid äriühinguid, kes leiavad, et nende tegevus välisturgudel on edukas, kõrge tootlusega ja arenev.

EASi turundus- ja kommunikatsiooniüksuse direktor Erki Peegel leidis, et iseäranis praegusel majanduslikult raskel ajal vajavad ettevõtjad riigipoolset tunnustamist. "Ega ühiskonnas ettevõtjaid ju liiga palju tunnustata," nentis ta. "Praegu on tootjaile eksport elulise tähtsusega, aga ka innovatsioon ja tehnoloogiaarendus. Need ongi tänavuse konkursi märksõnad," rääkis ta.

Peegel märkis, et konkurss on firmadele hea võimalus näidata avalikkusele ja konkurentidele, kes on oma ala liidrid. Praegu, mil räägime 50-70% suurustest müügimahtude langustest, omandavad suure väärtuse tootjad, kes on suutnud müüki, iseäranis eksporti või siis kasumit kasvatada.

Mullu aasta eksportööri tiitli pälvinud akude ümbertöötleja ASi Ecometal nõukogu esimees Tõnis Kaasik hindas, et säärane auhind tõstab ettevõtte pehmeid väärtusi ja on eneseusku sisendav iseäranis majanduskriisi tingimustes. "Kui oled ikka hinnatud aasta parimaks eksportööriks, siis saad selle ka mingite pakkumiste tegemisel partneritele ära märkida," ütles Kaasik. "Kuigi väga pikaajalist toimet sel vaevalt on," lisas ta.

Paaril viimasel aastal ja tänavugi konkursil osaleva metallifirma E-Profiil juhatuse liige Indrek Ustav kinnitas, et konkursi võitmist pole kunagi eraldi eesmärgiks seatud, pigem annab see võimaluse enda tegemisi teiste sama valdkonna ettevõtetega võrrelda. "Eestis on palju ettevõtteid, kelle majandusnäitajad on meie omades paremad ja nende järgi saame seada ka oma edaspidiseid sihte," tunnistas Ustav.

Tööstusele IT-lahendusi pakkuv ASi Ektaco tegevdirektor Kaido Jelle on samuti seda meelt, et konkursi võitmine pole iseenesest eluküsimus, vaid üks mõõdik oma tegevust hinnata. "Eksport on oluline, aga poliitikud on selle üle tähtsustanud," leidis Jelle. "Äri toimub pikaajaliste kontaktide baasil, tuleb olla paindlik ja valida usaldusväärsed partnerid. Kiire edu võib olla ka ainult lotovõit," märkis ta.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara