8. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Henkeli kasum kukkus veerandi võrra

Keemiatööstuskontserni Henkel esimese kvartali käive kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3,1%, 51 miljardi kroonini, ärikasum langes seejuures 26,1% 3,7 miljardi kroonini, teatas ettevõte.

Henkeli tegevjuhi Kasper Rorstedi sõnul mõjutas esimese kvartali majandustulemusi kõige rohkem suurte tööstusklientide nõudluse vähenemine, mistõttu olid äriüksuste tulemused väga erinevad.

"Pesupulbrite, kodukeemia ning kosmeetikatoodete müük näitas jätkuvalt üles väga head tulemuslikkust, samas kui liimide ärisektorit mõjutasid probleemid, mis praegu seisavad suurte tööstusklientide ees üle kogu maailma,” selgitas Rorsted ja kinnitas, et teises kvartalis loodab Henkel tarbekaupade äriüksuste tugeva arengu jätkumisele ning ootab paremaid tulemusi kui majandusaasta alguses.

Kodukeemia ja pesupulbrite äriüksus suurendas müügitulu 0,4% võrra, kusjuures valuutakursimuutuste negatiivne mõju oli 2,1%. Nominaalväärtuses vähenes müügitulu 1,7% 1,013 miljardi euroni.

Keerulise majandusolukorra tõttu jäi müügitulu Lääne-Euroopas ja Põhja-Ameerikas aasta varasemale tulemusele alla. Samas kasvas ettevõtte müügitulu Ida-Euroopas, Aafrikas, Lähis-Idas ja Ladina-Ameerikas enamikel juhtudel rohkem kui 10%.

Ärikasum kasvas 7,9% 107 miljoni euroni. Pärast valuutakursimuutustega kohandamist oli tulemus 9,6% kõrgem, milleks andsid oma panuse mitte ainult kasvanud hinnad, vaid ka edukad kulude kärped ja efektiivsuse tõstmine.

Vaatamata jätkuvalt keerulisele olukorrale majanduses ja väga tugevatele möödunud aasta tulemustele jätkas kosmeetikatoodete äriüksus positiivset arengut ning loomulik müügitulu oli 3,5%. Müügitulu kasvu andsid oma panuse kõik piirkonnad (v.a Lääne-Euroopa), eriti kiire oli kasv aga Ida-Euroopas, Aasias ja Ladina-Ameerikas. Nominaalväärtuses kasvas müügitulu 1,7% 720 miljoni euroni. Ärikasum oli 91 miljonit eurot, mis on 4,1% rohkem kui aasta tagasi (koos valuutakursimuutustega 4,8%).

Ehitus,- laiatarbe- ja tööstusliimide äriüksuse müügitulu kasvas 7,7% 1,469 miljardi euroni (pärast valuutakursimuutustega kohandamist 7,2). Kasvu tagas Henkeli poolt omandatud National Starch. Loomulik müügitulu kasv oli 18,2% väiksem kui aasta varem. Müügitulu tugeva languse ja sellega seotud kasutamata jäänud tootmisvõimsuste tõttu vähenes ärikasum 68,6% 47 miljoni euroni. Summa hõlmab 4 miljoni eurost kulu, mis oli seotud National Starch’i äritegevuse integreerimisega.

Henkeli prognoosi kohaselt jätkub keeruline olukord tööstuses ja finantssektoris kogu 2009. aasta vältel. 2009. aasta teises kvartalis ootab Henkel tarbekaupade äriüksuste tugeva arengu jätkumist ning esimesest kvartalist mõnevõrra paremaid tulemusi liimide äriüksuses.

Henkel on kodukeemiat, kosmeetikat ja liime tootva keemiatööstuskontsern. Henkel annab tööd 55 000 töötajale üle kogu maailma. 60% Henkeli müügist moodustavad tavatarbijatele suunatud ning 40% tööstusliku suunaga tooted. 2008. aasta majandusaastal oli Henkeli realiseerimiskäive 14,13 miljardit eurot ja tegevuskasum 1,46 miljardit eurot.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077