Vene Iþavto paneb poe kinni

Venemaa autotootjatest esimesena kriisis
olev, Iþevskis tegutsev, üks Venemaa suuremaid autotehaseid vallandab pea
kõik töötajad ning tootmisvõimsused konserveeritakse määramata ajaks.

OAO Iþavto põhiomanik SOK grupp ei suutnud saavutada kokkulepet tehase müügiks AvtoVAZile, kirjutas eile Kommersant.

Rubla devalveerudes muutus ebarentaabliks Kia autode koostamine detailikomplektidest. Tehas lasi välja mudeleid Iþ-27175 ja VAZ-2104 ning pani kokku Kia mudeleid Spectra ja Sorento. 5000 töötaja koondamisest Iþavtos teatas Udmurtia (mille pealinn Iþevsk on) president Aleksandr Volkov. Ta nimetas põhjusena tehingu nurjumist AvtoVAZiga ning tõdes, et kohalik võim olukorda mõjutada ei saa.

Omaniku plaanidega kursis oleva allika kinnitusel saadetakse tõesti 5500 töötajast 5000 kahe kuu palgaga tänavale. See on esimene Vene autotehas, mis kriisi tõttu täielikult uksed suleb.

Tehase aastane tootmisvõimsus on 220 000 autot, 2007.aasta toodang oli 78 800. Omaniku esindajad keeldusid praegust olukorda kommenteerimast. Siseringi allikate sõnul kadus neil rubla odavnedes huvi autode koostamiseks, kuivõrd Kia ei nõustunud autokomplektide hinda alandama ja tegevus muutus kahjumlikuks. Ajalehe allikate teatel tõi tehas alates mullu novembrist kahjumina 7 mln dollarit kuus. Hiljuti jäi Iþavto ilma ka Kia maaletooja staatusest.

AvtoVAZi juhi Boriss Aljoðini sõnul pidas ka tema Kia'ga läbirääkimisi autokomplektide hinna langetamiseks, korealaste äraütlemine sai aga üheks põhjuseks Iþavtot mitte osta. Iþavto tehase seiskamine võib viia selle pankrotini, öeldi ajalehele ühest tehast krediteerinud pangast. Lehele teadaolevalt on tehase laenukoormus 12 mld rubla (4,19 mld krooni), kaks kolmandikku sellest Sberbankile. Peale selle on välja lastud 2 mld rubla eest võlakirju, mida ettevõte ei suutnud raha puudumise tõttu 2008.aasta detsembris tähtaegselt lunastada. Võlakirjaomanikke on lohutatud lubadustega peatsest tehingust AvtoVAZiga.

Analoogselt Iþavto ärimudeliga paneb Venemaal OAO Sollers detailikomplektidest kokku SsangYongi ja Fiati mudeleid ning TagAZ Hyundai omi. Viimane on juba koosteliinid peatanud. OAO Sollers esindaja teatel ei kavatse nad tegevust lõpetada ja kauplevad välispartneritega hindade üle, mida on osaliselt ka edu saatnud.

Venemaa suurimale autotootjale AvtoVAZ on peaminister Putin äsja lubanud suurt riiklikku abi. Kummuli läinud autotehase asukoht Udmurtia pealinn Iþevsk (632 000 elanikku) on kauane masina- ja relvatööstuse keskus. Seal on sündinud ja tootmisse läinud kuulus Kalaðnikovi automaat.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

NPM Silmet otsib TEHNIKAVALDKONNA HOOLDUSJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

NPM Silmet otsib TOOTMISJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

Käsi­raamatud