„Kasvõi selleks, et tellimused kiiremini täidetud saaksid või et laoseisu vähendada,“ tõi Kerma näiteid mööblifirmade vahelisest võimalikust koostööst. „Kuna tellija soovib võimalikult lühikese aja jooksul tellitu kätte saada, võiks hanke kiirema täitmise nimel teise tootja appi kutsuda. Samuti, kuna enamikel firmadel on laos seismas mitmesugust materjali, võiks seda ju pakkuda kolleegile, et too ei peaks vajaminevat materjali ostma vahendajafirma käest.“
Kerma sõnul sunnib olukord turul olema oluliselt efektiivsem nii maja sees kui ka väljapool maja. „Täna eilsete plaanidega enam edukalt tegutseda ei õnnestu ja homme kohe kindlasti mitte,“ ütles Kerma. „Esimeses järjekorras tuleb tegevuskulusid kokku hoida, näiteks meie oleme palku kärpinud keskmiselt viisteist protsenti. Ja turult tuleb tellijaid fokusseeritumalt otsida, sest ka kliendid on oma prognoosi korrigeerinud ja küllap korrigeerivad veelgi.“
Sarkop on ilmselt üks väheseid mööblitootjaid, kes suutis eelmisel aastal saada kümnendiku võrra suurema käibe kui 2007. aastal, mil firma käive oli 92 miljonit krooni. „Tegelikult oli meie plaan eelmisel aastal jõuda 110 miljoni kroonini, ent turu järsk kukkumine teisel poolaastal tõmbas sellele kriipsu peale,“ lausus Kerma. „Tänavu tahame käivet samas suurusjärgus säilitada, aga peame valmis olema ka kuni paarikümneprotsendiliseks vähenemiseks.“
Sarkopi toodangust umbes pool jääb Eestisse ja ülejäänu eksporditakse Soome.