Autor: Tiit Elner • 13. jaanuar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tollid lõid Venemaale autode müümisel hinge kinni

Väidetavalt kodumaise autotööstuse toetuseks ja ringi liikuvate sõidukite kvaliteedi parandamiseks eile jõustunud meede võib autoeksporti Venemaale vähendada kaks korda.

Autode imporditollid kaotasid vahendajatel soovi kasutatud sõidukeid maale tuua, kuivõrd näiteks 2003.a. kolmeliitrine džiip läks korraga 188 000 krooni kallimaks. Tollitõus puudutab vähem uuemaid ja väiksemaid autosid, üle viie aasta vanad sõidukid said aga Putini valitsuse 5. detsembri määrusega täie rauaga. Välismaiste autode hinnatõus on sõltuvalt vanusest ja mootori kubatuurist 20-80%, kirjutas Kommersant.

Eile Vladivostoki tollis juba arvutati, et kohalik eelarve jääb seoses ettevõtjate soovimatusega uute määradega autosid maale tuua ilma miljardist dollarist aastas. Jaapani valitsuse hinnangul väheneb teiste maade 20 mld dollarine aastane autoeksport Venemaale kaks korda. Jaapanist saabuvad autod olulises osas Venemaale just Kaug-Ida kaudu. Määruse avaldamine tõi üle Venemaa kaasa palju protestiaktsioone. Vihaseimad olid autokaupmehed, kel äri käest võeti ja nende tööta jäävad töötajad. Vladivostokki lennutati Moskva lähistelt demonstrante rahustama OMONi üksus “Zubr”. Eile leidis Euroopa Komisjon, et Venemaa valitsuse taoline otsus on vastuolus lepinguga riigi astumisest WTOsse.

Primorje krai autokauplejate organisatsiooni juhi Dmitri Penjazi kinnitusel jääb regiooni 100000 autoäris hõivatud inimest juba veebruaris 80000 tööst ilma, tema prognoosi kohaselt jääb alles ainult alla 1500 cm3 turusegment, sest kõigil teistel autodel teevad uued tollimäärad hinna ostja jaoks võimatuks. Kaliningradis tekitas kohalik toll detsembris “seoses vajadusega kontrolli tugevada” läbilaske piiramisega piirile tuhandetest autodest koosnevad järjekorrad, autokaupmeeste arvates sihilikult ajastatuna.

Näiteid uutest imporditollidest:

Bensiinimootoriga 1600 cm3 uus (kuni kolmeaastane) auto: 30% tolliväärtusest, kuid mitte rohkem kui 1.20 eurot cm3 kohta. Sama auto 3-5 aasta vanusena: 35%, mitte üle 1.20 euro. Sama auto, üle 5 aasta vana: lihtsalt 2.50 eurot/cm3. Esimesel juhul on toll kuni 30000 krooni, viimase näite puhul lisandus taolise väike-kesklassi auto hinnale 62600 krooni. Kolme liitrit ületava kubatuuriga, üle viie aasta vanusel autol on toll 5.80 eurot/cm3 ehk ühe sõiduki puhul algab summa 272000 kroonist.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077