18. september 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ajasto investeeris kalendritehasesse üle 100 miljoni

Täna Tartus Vahi tehnopargis avatava Ajasto Diary Groupi kalendritehasesse investeeriti üle 100 miljoni krooni ning tasuvuspiiriks on ligikaudu kümme aastat.

„Suurusjärk on pisut üle 100 miljoni krooni. Täpsemalt peaks omanike käest küsima, aga kümmekond aastat võiks olla see tasuvuspiir,“ rääkis kalendrite müügi- ja marketingi eest vastutav OÜ Büroodisain juhataja Andras Metsa.

Kuna Vahi tööstuspargis käiv tootmine hakkab teenindama kõiki Ajasto Diary Groupi kliente nii Soomes, Rootsis, Norras kui ka Balti riikides, on ka konkurentsisituatsioon riigiti erinev. Soomes on Metsa sõnul Eestiga sarnane olukord ning praegu palju teisi kalendritootjaid ei ole, kuid pealetung on tõsine ja oma positsiooni hoidmiseks peab pidevalt edasi arenema.

60 loodavast töökohast on tehases täidetud umbes pooled ning ülejäänud valitakse lähema poole aasta jooksul vastavalt vajadusele ja tehase võimsuse suurendamisele. Metsa sõnul on insenertehniline töötajaskond leitud ning praegu otsitakse peamiselt masinaoperaatoreid.

Kalendri valmistamisele kuluv aeg varieerub juhataja sõnul umbkaudu viiest päevast kahe kuuni. „Kalendrid, mis baseeruvad standardlahendusel, teeme viie päevaga valmis. Kui on erilahendus, võib minna ka kuu aega. Kõik oleneb ka kogusest,“ sõnas Metsa.

Paber tuuakse Tartusse erinevatest Euroopa tehastest Soomest Portugalini välja.

Kalendriärimees Metsa paberkalendrite kadumisse ei usu. „Samamoodi käis kümme aastat tagasi suurem hirmulaine, et paberajalehed kaovad ära, sest lehed kolivad internetti. Ma arvan, et tänaseks on selgunud, et paberlehed on meie ümber alles. Samamoodi on kalendritega. Teatud nüansid lähevad elektrooniliseks, aga inimene on harjunud paberi ja pastakaga märkmeid tegema,“ selgitas Metsa .

Praegune majandusjahtumine või selle jätkumine juhataja sõnul samuti äri ei pärsi. „Arvan, et kalender on suhteliselt sarnane esmatarbekaup nagu tualettpaber või piimapakk. See ei ole mingi jube investeering, mida peaks ette mõtlema. See on kalender ja see maksab suhteliselt vähe.“ Samuti on kalender saanud ilukaubaks, mida inimesed soetavad tema välimuse pärast, et sellega seinu kaunistada.

Samuti süstis indu kooliaasta algus, mis Metsa kinnitusel näitas ilmekalt, et õpilased ja õpetajad ostavad päevikuid endise hooga. Eriti positiivne tundub majanduse jahtumine kalendritootjale seoses kärbitavate reklaamkuludega, mis muudab üks kord aastas kindlale kliendile ostetavad kalendrid kindlaks reklaamkanaliks.

Ajasto Diary Group sisenes Balti turule 2004. aastal, ostes Eesti suurima kalendrite ja koolipäevikute tootja Büroodisain OÜ. Senine Büroodisaini tootmine on koondatud uue firma, Ajasto Eesti, alla ja Büroodisain jätkab müügi- ja marketingiettevõttena.

Ajasto Diary Groupi turuosa on Soomes üle 50 protsendi, Baltimaades ja Skandinaavias kokku kolmandiku ringis. Ajasto Diary Group käive oli mullu 30 miljonit eurot.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077