10. juuni 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nord Stream tõi gaasitorud Soome enne lube

Gaasitorude Soome kohale toomisega tahab Nord Stream kindlustada, et tööde algus ei ole materjalide tarne taga kinni, kui load ehitustöödeks antakse, kirjutas Heikki Arola eile Helsinkin Sanomates.

Terastorud kaetakse üheksa sentimeetri paksuse betoonkattega. Kate kaitseb toru ka on samal ajal ka raskuseks, mis viib toru kergesti merepõhja.

Nord Stream otsis eelmisel aastal rahvusvahelise hankega torude kattekihi paigaldajat. Hanke võitjaks osutus Prantsuse firma Eupec Pipecoatings, mis on osa suurest Indoneesia kontsernist Korindo. Selle omanikud ja asutajad tulevad Lõuna-Koreast.

Eupec plaanib katta torusid Soomes Kotkas ja Saksamaal Mukranis, mis asub Rügeni saarel Greifswaldi lähedal, kus toru Saksa poolel välja tuleb.

Nendest kahest kohast on Mukran olulisem. Sealt tuleb toruprojekti esimesse faasi kaks kolmandikku vajaminevast materjalist. Tõenäoliselt jääb tööjaotus samaks ka teise faasi korral.

Kattekihitehasest räägitakse Kotkas juba kindlalt. Kohalik Kotka ettevõtja tahab saada oma ettevõttele Stella Group loa ehitada laoterminal Mussalo sadamasse. Kui terminal on valmis, üürib Stella sellest osa välja Eupecile, kes ehitab sinna ajutise kattekihitehase.

Terminali ehitusluba menetletakse enne jaanipäeva. Betooneerimistehas vajab veel eraldi keskkonnaluba, millega tegeletakse sügise poole.

Kotka äritegevuse juht Risto Virtanen ei näe mingit probleemi loa andmises. „Terastorud tulevad siia roostekindlatena ja siin pannakse nende ümber betooni. See on umbes sama mis betoonist kanalisatsioonitorude valmistamine.“

Alale ehitatakse juba ka raudteed. Virtaneni sõnade järgi oleks seda tehtud nii või teisiti, sest sinna on tulemas veel paar uut ettvõtjat.

Torude kattetööd võivad alata Mussalos umbes aasta pärast, kuigi selleks ajaks on vaevalt saadud load kõigilt viielt rannikuriigilt.

„Kui plaan mingil põhjusel läbi ei lähe, on Gazpromil torutarbeid mujal piisavalt,“ ütleb Virtanen.

Eupec on planeerinud Kotkas esimese etapi kattekihi paigaldustöödeks aasta alates järgmise aasta kevadest. Teine etapp algaks kohe pärast seda ja kestaks ka aasta.

Saksamaal ollakse kaugemal ja seal planeeritakse tööde alustamist juba aastavahatusel.

Eupeci andmete kohalselt annab projekt Saksamaal tööd umbes 200 inimesele ja Soomes umbes 180 inimesele.

Juba kaetud torude vaheladude kohtadeks on planeeritud Hanko sadamat Soomes, Slite Gotlandis ja Karlshamn Rootsi mandril.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077