Spetsialist: Soomes on mootorikütus parem kui Eestis

Eestis ja Soomes müüdava mootorikütuse
puhul on tuntav kvaliteedierinevus, kuna Eestis müüdav kütus sisaldab enamasti
lisandeid, mis on tervisele ohtlikud ning ei lase sõita nii palju, kui
võimaldaks sama kogus Soome kütust.

Eesti Triboloogia Instituudi spetsialist Raul Ernes ütles "Terevisioonis", et Eestis ja Soomes kasutatavate kütuste vahel on selge erinevus, kuna kasutatakse erinevates tehastes valmistatud kütuseid. Eestis kasutatavad kütused tarnitakse peamiselt Leedust Maþeikai tehasest, natuke ka Valgevenest ja Venemaalt. Ernes lisas, et Soomes on mootorikütus parem kui Eestis, vahendas ETV24.

Eestis müüdava kütuse puhul kasutatava tähise EURO kohta ütles Ernes, et see on tarbija petmine. "Varasem standard kohustas kasutama EUROt, praegu aga petetakse tarbijat ja näidatakse, et on justkui kasutusel varem kasutuses olnud kütus. Aga kütusemüüjad ise ütlevad, et neil ei ole nii palju raha, et nad suudaksid selle EURO sildi sealt ära kaotada. Et kui tuleb EURO, siis nad kaotavad selle ära," ütles Ernes.

Tema sõnul võib Eestis leida kvaliteetset kütust, kuid tegemist on pigem eksitusega kui firma sooviga müüda head kütust. Miinimumnormi tagamiseks kasutatakse mõningaid kemikaale, mis on ohtlikud ja mida arenenud riikides kütusekomponentidena ei tunnustata ning mida võidakse kasutada pigem sõja- või kriisiolukorras. "Eestis on selline haisev kütus, mille lõhn ei meenuta bensiinilõhna ja selles kasutatakse peamiselt tolueeni, mis on ääretult ohtlik lastele ja veel sündimata lastele, samuti on see kahjulik täiskasvanute hingamisteedele," selgitas Ernes.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

Teabevara