Autor: Tiit Elner • 19. märts 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tuulepargile firma nime andmine kujuneb trendikaks

Ettevõtted on olnud nõus suurt raha välja käima, et mõni staadion, kontserdisaal või muu laialt teada asutus kannaks nende nime, rohelisuse laineharjal ratsutades võivad neist imago kujundamisel mõttekamaks osutuda aga näiteks tuulepargid, kirjutas New York Times.

New York Mets` jalgpallimeeskonna rajatav koduareen saab Citigroupi järgi nime Citi Field, Oscarite jagamise koha nimi Los Angelesis on Kodak Theater. Tallinnas on limonaadi- ja õllemüügi hüvanguks samalaadselt olemas ... Plaza, ... Suurhall ja ... Arena.

Michiganist pärit mööblifirma Steelcase maksab aga raha, et oma soovide järgi nimetada rajatav tuulepark. Nimi on Wege Wind Energy Farm mööbliettevõtte asutaja poja Peter Wege` järgi, kes on tuntud keskkonnakaitsetegelane. Kaheks turbiiniga 10MW energiatootmisüksus avatakse mais. Steelcase kohustub esimesel viiel tegevusaastal kogu selle toodangu ära ostma ning lisaks maksab nimeõiguste eest avalikustamata summas tasu. Ettevõtte teatel katab tuulepark viiendiku tema energiavajadusest ning on samm oma CO2 ökoloogilise jalajälje veerandi võrra vähendamisel aastaks 2012.

“Nõudmine tuuleenergia ja muude taastuvate energiaallikate järele ületab pakkumist ning ma poleks üllatunud, kui ka rohkem ettevõtteid asuvad rajatavate taastuvenergia tootjate võimsusi ette ära ostma, leidis keskkonnakonsultant Andrew Winston.

Mööblifirma varustab kirjaga "Toob Teieni Steelcase" kõik energiatootjale suunavad teeviidad ja promomaterjalid, kuid brändinguspetsialistide hinnangul pidanuks ettevõte oma kaubamärgi asetama kesksele kohale inimese nime asemele. “Keskkond läheb tänapäeval nii paljudele korda, et võid tuulepargi nimetamisest teenida rohkem kui staadioniga," rääkis Hank Stewart reklaamiagentuurist Green Team, "nemad aga lasid võimaluse käest keskenduda oma brändinimele."

Oma huvi on ka tuulejaamade rajajail. Deere Company arendusdirektori Bradley W. Johnsoni sõnul võimaldaks nimeõiguste eest saadav oluline raha võtta ette ka väiksemaid projekte, mis praegu firmale ära ei tasu. Üks turbiin maksab miljoni kuni kaks, kraana kohaletoomine maksab aga 350000 dollarit sõltumata sellest, kas turbiine on 4 või 40, tõi ta näite igal objektil vältimatutest kuludest. Johnsoni sõnul on olnud ettevõtete poolt tõsist huvi väiksemate tuuleenergia projektide finantseerimiseks nimeõiguste vastu.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077