10. detsember 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rakvere: püüame vastu tulla nii maitses kui hinnas

Rakvere lihakombinaadi turundusdirektor Anne Mere ütles, et tööstus püüab vastu tulla nii maitses kui hinnas, sestap sisaldavad viinerid ketšupit ning perehakkliha sojavalku.

Toodete märgistamise reeglitega pole Rakvere lihakombinaat vastuollu läinud. "Tegemist on Pere hakklihaseguga, mitte hakklihaga," selgitas Mere. "Toote koostis on selle turuletoomisest peale olnud muutumatu. Kuna tegemist on külmutatud tootega, milles on nii sea- kui veiseliha, siis see aitab tasandada ka hinnatõusu."

Mere rääkis, et Rakvere müügipakendite osakaal on viimastel aastatel väga jõuliselt kaldunud valmispakendatud väikepaki kasuks. "Inimesed on muutunud mugavaks ega viitsi enam kaalukauba järjekorras seista," ütles Mere.

Lisaks kaovad turult järjest ka väikesed poed, kus valdavalt müüdigi ainult teenindusletist. Suurte marketite ostja eelistab lihatoote võtta selveletist.

"Tahame pakkuda igale tarbijasegmendile sobilikku toodet – pereinimestele suuremat pakki ja üksikutele väiksemat. Tooraine ja muude kulude kompenseerimist läbi väiksemate pakendite pole meie teinud," ütles Mere. "Pigem püüame väiksemates pakendites müüa lisaväärtusega tooteid, mille eest küsime kõrgemat hinda. Näiteks lasteviinerid – kõrge lihasisaldus, lisandiks ketšup või muud seesugust."

Mere hinnangul ei vähenda väiksemad pakendid toote omahinda, vaid pigem tõstavad seda täiendavale pakkematerjalile ning tööajale kuluva summa võrra.

"Väiksema toote kõrgemat kilohinda on aga kahtlemata kergem müüa, sest tarbija arvestab pigem konkreetse toote letihinnaga," tõdes Mere ja lisas, et tooraine hinnad tõusid tänavu palju ning tõusevad ilmselt ka edaspidi.

"Meie oleme võtnud eesmärgiks, et me ei tingi kvaliteedist. See tähendab, tarbija peab saama oma harjumuspärase maitse ning kvaliteediga tooteid. Mingist piirist oleme sunnitud tõstma hinda ja seda oleme me sel aastal ka teinud. Lisaks oleme korraldanud hankekonkursse, et hinnatõusu mõju neutraliseerida," rääkis Mere.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077