Meediaekspert: uus seadus lubab Sakul ja A. Le Coqil mänguasju toota

Tartu Ülikooli meedia ja kommunikatsiooni
teadusmagister Merit Karise analüüsis täna riigikogus ümarlaual „Alkoholivaba
lapsepõlve eest“ uue reklaamiseaduse alkoholi eelnõu ja leidis, et selles on
auke.

Meedia ekspert tõi välja kaks peamist probleemi.

Uus reklaamiseadus ei keela reklaamides kasutamast ka näiteks tuntud lastelaule ja lasteraamatute tegelasi. „Uue reklaamiseaduse praeguse variandi jõustumise puhul peaks tarbijakaitse huvides töötama pidevalt semiootikaosakond, et analüüsida näiteks seda, kas õitselepuhkevat troopilist lille saab tõlgendada mingis alkoholireklaamis seksuaalse märgina või ei.“

Eelnõu lõige lubaks ka alkoholi tähistavat kaubamärki, mis ei väljenda sõnas ega kujuta pildis alkoholi või selle tarbimist ning millega tähistatakse ka teisi kaupu ja teenuseid, kasutades nende kaupade reklaamiks.

„Viimane lubab meie suurimatel alkoholitootjatel nagu Saku ja A.LeCoq, kelle kaubamärgid on kinnistunud enamiku tarbijate teadvuses, alustada näiteks mänguasjade ja noorterõivaste tootmist ja teha sel viisil alkoholireklaami lastele ja nooretele,“ näitlikustas Karise.

„Üks võimalik viis oleks näiteks täpsustada, et kui ettevõtte põhitegevus on alkoholi tootmine, siis ei tohi ta sama katusbrändi kaubamärki kasutada teiste toodete reklaamimisel.“

Ümarlaual osalesid riigikogu liikmed, liikumisega "Alkoholivaba lapsepõlve eest" ühinenud kodanikühenduste esindajad ja Eesti Lastekaitse Liidu noortekogu esindajad.

Osale arutelus

  • Eleri Lopp

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

NPM Silmet otsib TOOTMISJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

Coma Investing otsib EKSPORDIMÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

31. august 2017

NPM Silmet otsib TEHNIKAVALDKONNA HOOLDUSJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

Käsi­raamatud