Loksa Laevatehas sai Kreekast suurtellimuse

Metallkonstruktsioone valmistav Loksa
Laevatehas sõlmis lepingu Kreeka kontserniga Carras Hellas Group, mis
garanteerib tehase kogu tootmisvõimsuse rakendamise 2009. aasta lõpuni.

Käesoleva aasta 30. augustil sõlmis Loksa Laevatehase AS omanik, Odense Steel Shipyard Ltd, suuremahulise ehituslepingu Kreeka kontserniga Carras Hellas Group konteiner- ja puistlastilaevade ehitamiseks kandevõimega 180 000 tonni.
"See on hea uudis meie laevatehasele," teatas Loksa Laevatehase tegevjuht Poul Th¸gersen. Ta lisas, et töötatakse täisvõimsusel aastatel 2008 ja 2009.Lisaks allhankelepingule on plaanis arendada iseseisvat ärilist koostööd Aker Yards laevatehasega. Käesoleva aasta mais sõlmiti leping Soome firmaga Aker Yards laevaplokkide ehituseks reisilaevale, mille tellija on Tallink Group. Uus laev sarnaneb praegusele Tallink Galaxy laevale, mis kurseerib Tallinna ja Helsingi vahel.

Järgneval aastal võtab ettevõte töösse neli suuremat projekti: allhanked sõjalaevade ehituse osas, sektsioonide ehitus laevaehitusfirmale Aker Yards, metallkonstruktsioonide ehitus Ro-Ro tüüpi laevadele ja puistlastilaevadele.
"See on tõsine väljakutse meie ettevõttele," märkis Th¸gersen. "Meie jaoks on oluline kvaliteedi ja tootlikkuse kasv. Et selle ülesandega hakkama saada on meil lisaks vaja tööle võtta üle kuuekümne tootmistöölise. Teeme jõupingutusi uute koostajate ja keevitajate kaasamiseks."
Laevatehas annab tööd seitsmesajale töötajale. Kuna kohalikku tööjõudu napib, käivad Loksal tööl ligi 150 inimest Ida- ja Lääne-Virumaalt ning Tallinnast. Enamus metallitöölistest on omandanud eriala ettevõtte õppekeskuses. Suurenevad tootmismahud nõuavad aga täiendavaid töökäsi, mistõttu laevatehas rendib töölisi Eesti firmadelt ning toob sisse Ukraina oskustöölisi.

Ettevõtte tootmine on valdavalt orienteeritud ekspordile. Aastal 2006 eksportis ettevõte 92 protsenti toodangust Taani, seitse protsenti Saksamaale ning kõigest üks protsent toodangust müüdi Eestis ja muudes riikides.
Ettevõtte müügitulu oli 2006 aastal 520 miljonit krooni ja kasum ligi 18 miljonit krooni. Vastavad näitajad aastal 2005 olid 279 miljonit ja 24 miljonit krooni.
Loksa Laevatehase finantsdirektori Peeter Rumesseni sõnul oli suur müügitulu kasv tingitud arveldusprotseduuride muutusest, mis moodustas 72 protsenti käibe kasvust. Alates 2006. aasta aprillist kajastab ettevõte põhimaterjali, metalli, maksumust oma müügituludes ja bilansis.
Käesolevaks aastaks prognoosib laevatehas käibe tõusu. Kasum jääb eeldatavasti samale tasemele, kuna planeeritakse investeerida 58 miljonit krooni tootmise arendamisse. Suurimateks investeeringuteks on uue kraana soetamine ning ühe tootmistsehhi renoveerimine.
Aastal 2006 oli Loksa Laevatehas ekspordikäibe poolest suuruselt seitsmes metallitööstusettevõte ning oli Eesti ettevõtete üldises ekspordi pingereas 66. kohal ja suuruselt 33. tööandja.
Laevaremonditehas alustas Loksal tööd 1905. aastal. Aastast 1994 kuulub Loksa Laevatehas Taani suurkontsernile ja kannab nime Loksa Laevatehase AS (Loksa Shipyard Ltd.) Ettevõtte omanik Odense Steel Shipyard Ltd. kuulub Taani suurkontserni A.P.Moller - Maersk Group koosseisu.

Osale arutelus

  • Annika Matson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Teabevara