Autor: Agnes Ojala • 24. september 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Briti turustaja: Viru õllest võiks saada Eesti suurim ekspordiartikkel

A. Le Coq Premium Extra, mida Inglismaal müüakse Viru nime all, võiks saada Eesti suurimaks ekspordiartikliks, arvab õlle turustaja, Londonis asuva Brand Independence Ltd brändijuht Paul Baxendale.

Baxendale avastas Viru õlle oma partneriga Eestis käies. "Leidsime õlle, millel on ainulaadne pudel ja mis on hea kvaliteediga, ning otsustasime seda teise nime all Inglismaal müüma hakata," jutustas ta.

"Kontseptsiooni töötasid välja inglased. Meie täidame lihtsalt tellimust," ütles A. Le Coqi juht Tarmo Noop, lisades, et õlle puhul ei ole tegemist isegi nende kaubamärgiga.

Viru nime panid partnerid Baxendale'i õllele seetõttu, et see seostub õlle päritoluga ja et tegemist on lihtsa kahesilbilise sõnaga, mis on hääldatav enamikus keeltes. Turustajatel on plaanis õllega kogu maailma vallutada. Seni on õlut edukalt müüdud Inglismaal, peagi jõutakse Itaalia, Mosambiigi ja Lõuna-Aafrika Vabariigi turule. Samuti on läbirääkimised pooleli prantslaste, hispaanlaste, portugallaste ja Kagu-Aasia riikidega: Hongkongi ja Singapuriga.

"Loodame, et saame kõikjal hea vastuvõtu. Kunagi võiks Viru õlu olla lausa Eesti suurim ekspordiartikkel," ütles Baxendale, kelle sõnul võiks Eesti joogist saada konkurent miks mitte kasvõi Heinekenile, Carlsbergile või Stella Artois'le.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077