Harley-Davidson naisestub

Macho-mootorrataste lipulaev
Harley on usina müügitööga naiste hulgas ning rataste mõningase
ümberkujundamisega saavutanud naisostjate arvu mitmekümnekordse kasvu.

Eelmisel aastal oli 12% ostjatest naised (32 000 ratast), kirjutas täna New York Times. 20 aastat tagasi oli naisostjaid tuhande ringis. "50% inimestest on naised ja nõudlust on siinpuhul küllalt," ütles ettevõtte juhtkonna liige James L. Ziemer, "peame kaotama barjäärid."

Müügitöötaja Delia Passi jagas nõuandeid kolleegidele: "Hea algus on kõigepealt korralik soeng. Hoia alati silmsidet. Käepigistus olgu tugev, aga mitte liiga tugev. Tehke tualetid korda. Tehke laste mängunurk. Ärge unustage pisiasju, mis aitavad möödujaid sisse tõmmata, näiteks silt selle kohta, et olete naistesõbralik müügikoht."

Kokku ostavad naised USAs 100 000 mootorratast aastas. Tootjad, ka Harley, teevad rohkem madalamalt istuvaid rattaid, kus naised saavad mugavalt jalgu toetada, kitsamad istmed on pehmemate patjadega, ka tehakse sõitja väiksemale kasvule sobivamaid juhtraudu ja tuuleklaase.

Kõrvuti traditsiooniliste mustade ja oranžide nahkjakkidega müüakse nüüd rohkem kirevavärvilisi ja kaunistatud motorõivaid. Harley pealuumotiiv on välja ilmunud ka tiibade ja lilledega kaunistatud kujul.

Suzuki tuli eelmisel aastal välja rõivabrändiga Suzuki Girl, mis sisaldab roosades ja beebisinistes toonides liibuvaid nahkjakke.

Vähesed ettevõtted on siiski nii püüdlikud kui Harley. Too korraldab potentsiaalsetele naisklientidele garaažipidusid, kus tutvustatakse masinaid ja õpetatakse näiteks praktikas, kuidas kummuli keeratud 300kilost mootorratast püsti tõsta. Peale selle võileivad, tasuta pesapallipiletid ja seltskondlik loba. Käib ka reklaam naisteajakirjades, näiteks pilt naisest kasutamas ratta läikivat kroomi peeglina endale meiki tehes.

Ettevõte loodab, et naised kulutavad Harley rataste peale sel aastal 300 mln dollarit (3,4 miljardit krooni), arvestamata rõivaid jm lisavarustust. Püüdmiseks on ka põhjust - konkurendid Kawasaki ja Suzuki müüvad naistele paremini, kuivõrd neil on valikus rohkem algajaile sobivamaid väiksemaid masinaid.

Võrgulehe womenridersnow.com juhi Genevieve Schmitti sõnul kajastab naissõitjate arvu kasv seda, et "rohkem naisi jõuab juhtivatele kohtadele, teenib rohkem raha, rohkem naisi jääb vallaliseks - nad otsustavad ise, mida oma vaba rahaga teha."

Mõned tööstusharu analüütikud ennustavad, et Harley töötab välja spetsiaalse naisteratta. Ettevõtte juhid on seda eitanud, väites, et pärast täiustusi sobivad naistele kõik senised mudelid.

"Me tahame, et ostate oma esimese Harley-Davidsoni ega tunne end ratta seljas nagu oma esimesel rodeol," seletas naistele suunatud müügiüritusel ettevõtte esindaja Jeri Davis 50-le enamasti keskeas naisele. "Tahan hirmust lahti saada," rääkis rooside ja liblikatega kaunistatud Harley-särki kandev 40aastane ärianalüütik Leticia Andrade, "lapsed on mul suureks kasvanud ja läinud, sain vanaemaks, nüüd on aeg enda jaoks."

Osale arutelus

  • Tiit Elner

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Coma Investing otsib EKSPORDIMÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

31. august 2017

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

NPM Silmet otsib TOOTMISJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

Käsi­raamatud