Autorid: Annika Matson, Annika Matson Kald • 23. november 2006
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Gutta investeeris uutesse liinidesse 55 mln krooni

Läti päritolu mahlatootja Gutta avas kaks uut tootmisliini ning investeeringu kogumahuks oli 3,5 miljonit eurot (55 mln kr), teatas ettevõte.

Üks liinidest suurendab Gutta pudelivee ja limonaadide tootmisvõimsust senisega võrreldes kolm korda, teine liin on kaheliitriste mahlade Gutta MAX uues formaadis tootmiseks. Gutta alustas esimesena Baltimaades kaheliitriste keeratava korgiga pakimahlade tootmist. Investeeringud ja ettevõtte strateegia annavad alust ennustada, et Guttast kujuneb lähiaastatel Baltimaade juhtiv tootja lisaks mahlatoodete turule ka pudelivee turul.

Aastaks 2008 planeerib Gutta suurendada tootmismahtusid tänaselt 70 miljonilt liitrilt aastas 120 miljoni liitrini (+70%).

AS Gutta juhatuse esimees Elmer Maas ütles, et tänaseks on firma juba üle kümne aasta olnud Balti riikide juhtivaid tootjad mahlatoodete turul. "Pärast viimaseid investeeringuid usume, et Gutta saavutab võrreldava positsiooni ka joogivee turul," ütles Maas.

Gutta eripäraks on, et ainsana Baltikumi suurtest mahlatootjatest ei toodeta mahlatooteid pudelisse. Peamiseks põhjuseks on see, et tänane turul kasutatav tehnoloogia ei luba seda teha ilma säilitusaineteta. Oleme enesele ja tarbijale lubanud, et ostes Gutta kaubamärgi all müüdavaid mahlatooteid, ei pea ostjad säilitusainete pärast muretsema. Sama ei saa kahjuks öelda enamiku turul müüdavate pudelimahlade kohta.

"Tetra Compass" uuringu järgi on lähiaastatel enimkasvavateks jookide gruppideks just nimelt pudelivee ja mahlade segmendid. Mõlema turusegmendi kasvuks ennustab "Tetra Compass" järgmise kolme aasta jooksul pisut üle 30%. Sellest lähtusime ka investeeringute tegemisel. Kavatseme oma tegevuses lähiaastatel kekenduda peamiselt mahlatoodete ja pudelivee arendamisele, jättes kõrvale muud tootegrupid nagu limonaadid ja kali.

Gutta on tõeline "Balti tootja". 2006. aastal toodetud toodetest 96% tarbitakse Baltimaades. Sellest omakorda 50% Lätis ja ülejaanud võrdsete osadena nii Eestis kui Leedus. Lisaks müüakse tooteid ka Saksamaal, Jaapanis, Venemaal ja Valgevenes

Edukaimaks turuks Guttale 2006. aastal on Eesti, kus müüakse 55% enam kui 2005. aastal. Juba pikemat aega on Eestis enimmüüdud ilma säilitusaineteta toodetud mahlatoode kaheliitrine "Gutta Max Multifruit" nektar.

Turundusprojektidest osutus 2006. aastal edukaimaks Lotte mahlajookide tootmine. Koostöös Eesti Joonisfilmiga on Lotte mahlatooted saanud laste lemmikuks lisaks Eestile ka Leedus ja Lätis."

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077