(Sisuturundus) Taeblas tegutseva tööstusfirma Cipax kliendid on ka Volvo ja Scania

Läänemaal veidi vähem kui tuhande elanikuga Taeblas asuv Cipax on tootmisettevõte, mille põhitegevuseks on rotatsioonivalu meetodil plastmasstoodangu valmistamine. Cipax on rotatsioonivalu liider Põhjamaades ja Baltikumis, kasvatab igal aastal käivet ning ootab hea meelega uutelt koostööpartneritelt põnevaid väljakutseid.

Ettevõtte müügitulu oli 2017. aastal veidi enam kui 10 miljonit eurot ning kasvas aasta varasemaga võrreldes 5%. 2018. aastaks on ettevõte planeerinud käibeks 10,3 miljonit eurot, mis on 3,4% suurem kui 2017. aastal. Ärikasum kasvas 2017. aastal aastases võrdluses 8% 0,85 miljoni euroni.

12000-ruutmeetrise tööpinnaga Cipaxi tehas töötab Taeblas kolmes vahetuses. Õhtuses vahetuses on tööl tavaliselt mõni mees, aga võimsad ahjud töötavad hooga. Detailid nii väiksematele tootjatele kui ka maailmakuulsatele brändidele valmivad järjepanu. Juhatuse esimees Kaido Sasse tutvustab töökeskkonda ja toodete valmimisprotsessi. "Võime täie uhkusega öelda, et meie kliendid on näiteks Volvo ja Scania. Toodame neile nii kütusepaake, õhuvõttetorusid kui ka muid võimalikke detaile, mis valmistatakse just rotatsioonivalust. Kusjuures tegu on valdkonnaga, mis on väga teadmistepõhine ja nii tugevalt seotud turvalisusega, et praagi osakaal ei tohi olla isegi mitte minimaalne, vaid täiesti nullis. Usun, et see on meie tööle kompliment,“ toob Sasse alustuseks paar näidet, millisel tasemel oma tööd tehakse.

Värskeim klient on Soome traktorite tootja Valtra

"Ühe värskema koostööna alustasime Soome kuulsale traktorite tootjale Valtrale erinevate elementide valmistamist,“ mainib Sasse.

Rootsi päritolu Xano gruppi kuuluv ettevõte Cipax arendab, toodab ja müüb keskkonnasõbralikust materjalist rotatsioonivalutooteid komponentide ja süsteemidena. Lahtiseletatuna tähendab see, et firma on võimeline valmistama tsisterne, torusid, mahuteid, poisid, mullivanni vorme ja sisuliselt mida iganes rotatsioonivaluplastikust toota saab.

Kui kontoripool välja arvata, koosneb Cipax valu- ja viimistlusosakonnast. Esimene tegeleb füüsiliselt raskema osaga ehk vormimise ja sageli väga raskete elementide tõstmisega, teine osakond juba detailsema viimistlusega ning n-ö nurkade sirgeks lihvimisega. Kolmes vahetuses töötamine on igati loogiline, kuna ahjusid on viis, ent kliente, kes midagi vajavad palju. Neid on üle kogu maailma.

98% toodangust on eksport

"Ligi 98% meie toodangust läheb ekspordiks ning iga päev laadime täis neli kuni viis rekatäit kaupa. Nädalas teeb see u 30, mida on päris palju," märgib Sasse. "Meil on hea meel, et oleme sisuliselt igal aastal saavutanud korraliku kasvu ning meid usaldatakse.“

Suures plaanis on Cipaxi äri jaotatud kaheks. Umbes pooled on nende oma tooted ja pooled toodetakse alltöövõtuna klientidele. Kuna Eestisse tehakse pigem vähesel määral tööd – seejuures kuulub klientide hulka näiteks Pipelife –, siis kutsub Sasse üles ettevõtjaid rohkem oma ideedega nende poole pöörduma.

"Sisuliselt on kliendil vaja ideed, mida ta toota soovib. Kui kliendil on mingi visioon juba olemas, siis see lihtsustab veidi protsessi, ent meie insener vaatab 3D-joonise üle ja teeb vajalikud korrektuurid, sest on teatud asju, mida klient ei pruugi näha. Järgmine etapp on hinnakalkulatsioon, kui palju tootmine võiks maksta ning kas valmistame selle jaoks vormid kohapeal või peame kaasama koostööpartnerid. See sõltub enamasti tiraaþist, sest on suur vahe, kas toodetakse kümme või 10 000,“ selgitab Sasse lühidalt uute ideede realiseerimisprotsessi.

Hea tööandja paneb inimesed maale kolima

Tänase seisuga on Cipexis töötajaid 95, kelle hulka kuuluvad insenerid, tootmisjuhid, logistikud, sisseostujuhid, kvaliteediosakond ja tehasetöölised. Kuna ettevõte kasvab pidevalt, ületab kollektiivi arv järgmisel aastal ilmselt 100 piiri.

"Meie jaoks on oluline, et inimesed tahaksid ka suurematest linnadest väljaspool töötada ja seepärast püüame palgataseme ja boonussüsteemid hoida motiveerivatena. Meil on ka inimene, kes käis Tallinnast tööl, kuni lõpuks otsustaski Läänemaale kolida. On ka selliseid, kes on isegi Soomest tagasi tulnud. See teeb tegelikult head meelt," kinnitab ettevõttes 16 aastat töötanud Sasse.

Galerii

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Teabevara