(Sisuturundus) CM: Efektiivne ja säästlik tööstushoone ventileerimine

Kui eluruumi õhuvahetuse intervalliks piisab kahest tunnist, siis tööstushoonete ventileerimine vajab väga suurt õhuhulka ning seetõttu on mõttekas kasutada võimekamat ja energiatõhusat seadet.

Planray OÜ on tegutsenud Viru Kliima kaubamärgi all juba üle 20 aasta tööstusliku ventilatsiooni sektoris, pakkudes ventilatsiooniseadmete müüki, paigaldust, hooldust ja remonti kõigile valdkonna ettevõtetele alustades värvitsehhidest, keevitusruumidest ja tootmishoonetest kuni ühiskondlike hooneteni.

„Ventilatsiooni eesmärk on viia saastunud õhk välja ja asendada töödeldud ehk konditsioneeritud välisõhuga. Ühiskondlike hoonete õhuvahetuse sagedus sõltub tekkinud saaste ehk niiskuse, süsihappegaasi ja lõhnade kogusest. Õhu konditsioneerimine tähendab selle transportimist, puhastamist, soojendamist, jahutamist, kuivatamist, niisutamist,“ selgitas Planray OÜ juht Riho Korsten.

Tavaventilatsiooni puhul kasutatakse erinevaid soojustagastussüsteeme, näiteks puhastatakse saastunud ruumiõhk ja õuest võetav värske õhk filtritega ning pärast soojustagastit sissepuhkeõhku vajadusel soojendatakse või jahutatakse. Filtereid vahetatakse 1-4 korda aastas ning sellest piisab.

Tööstushoonete ventileerimisel on õhuvahetuseks vajalikud õhuhulgad aga väga suured ja kui ei kasutata soojustagastusseadmeid ja energiasäästlikke ventilaatoreid, on energia ehk otsene rahaline kulu Korstna sõnul väga suur. Ta toob näiteks tavapärase soojustagasti, mille puhul kasutatakse õhu puhastamiseks tavalisi kottfiltreid: esiteks on filtrite vahetussagedus ehk kulutused neile tööstusruumides suured, samuti võib tugeva koormuse korral tekkida olukord, kus filtrid on ummistunud juba enne korralist vahetust ja süsteem ei toimi.

Automaatne rootorpesuga ventilatsiooniseade
Heaks ja aastate kogemusega ennast õigustanud lahendus on automaatse rootoripesuga ventilatsiooniseade, kus äratõmbepoolel ei kasutata filtreid ning rootorit pestakse kuuma veega automaatse survepesuseadmega. Pesu sagedus sõltub saasteosakeste kogusest äratõmbeõhus ja võib toimuda 1-2 nädala tagant. Pesudüüsi järel puhutakse rootor läbi suruõhuga.

Rootoripesuga seadmed on tuntud mitukümmend aastat, vanim teadaolev töötab juba 25 aastat, nii et õige hoolduse korral seadmed on pikaealised. Tänapäevastel seadmetel kasutatakse kõrge kasuteguriga, sagedusmuunduritega juhitud otsetoimelisi ventilaatoreid, mistõttu puudub vajadus ülekanderihmade reguleerimiseks ja vahetamiseks. Kuigi rootoripesuga seadmete hind on tavapäraste seadmetega võrreldes kõrgem, tasandub see madalate hoolduskulude tõttu mõne aastaga.

„Rootori pesukorra maksumuseks kujuneb mõni euro, sõltudes rootori läbimõõdust ning vee soojendamiseks kuluva energia ja elektrienergia maksumusest,“ täpsustas Korsten, lisades, et selline ventilatsiooniseade on väga efektiivne tööruumides, kus toimuvad näiteks keevitus, värvimine ja metallide valutööd. „Väga olulist osa tööstuslikus ventilatsioonis omab õigesti projekteeritud õhujaotussüsteem. Keevitusruumide ventileerimisel kasutatakse niiöelda tõrjuvat õhuvahetust, kus sissepuhe toimub laminaarsete õhujaotajate abil võimalikult madalalt töökohtade juurde ja äratõmme toimub kõige kõrgemast kohast.“

 

Investeeringud korralikku ventilatsioonisüsteemi ei tähenda mitte ainult töötervishoiu ettekirjutiste täitmist, vaid on ka otseselt tänu töökeskkonna paranemisele töötajate rahulolu ja lojaalsuse eest. Sellised kaudsed investeeringud töötajate tervisele ja mugavusele tõstavad ettevõtte tootlikkust ning  väärtust ja usaldusväärsust võimalike investorite ning koostööpartnerite silmis.

Ettevõttest
1993. aastal Soome kapitalil alustanud Viru Kliima (Planray OÜ) peamised tegevusvaldkonnad olid küttekaablite müük, paigaldus ning elektritööd. Alates 2006. aastast põhineb Planray OÜ 100% Eesti kapitalil. Toodete ja teenuste hulka on aastate jooksul lisandunud ventilatsioonitööd, soojuspumpade ja konditsioneeride müük ja paigaldus ning hiljem ka keskustolmuimurisüsteemide müük, paigaldus, remont ja hooldus. Alates 2009. aastast tegeleb ettevõte ka ventilatsioonitorustike puhastusega.

Ventilatsioonitöid on Viru Kliima aastate jooksul  teinud väga erinevaid, alates lihtsatest värskeõhuplafoonide paigaldusest kuni ujulate, spordisaalide ning tööstus- ja tootmishoonete ventilatsioonilahendusteni. Tänaseks on ettevõte paigaldanud tuhandeid soojuspumpasid, konditsioneere ja ventilatsioonilahendusi. 2011. aastal lisandus ettevõtte tegevusvaldkondade hulka ka omanikujärelvalve: jahutussüsteemid, sidesüsteemid, nõrkvoolusüsteemid, kütte- ja ventilatsioonitööd, ehitiste kontrollimis- ja juhtimissüsteemide automatiseerimine.

www.virukliima.ee

Content Marketing (CM) ehk sisuturundus on moodne trend kogu maailmas, mille läbi ettevõtted tutvustavad oma parimaid kogemusi, tooteid ja teenuseid. CM artikkel lähtub alati artikli eest tasunud kliendi huvidest ning seal sisalduva info tõesuse eest vastutab klient.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

Teabevara