(Sisuturundus) CM: Energiaanalüüs aitab säästa ettevõtte kulusid

Energiahinna kerkides mõtlevad ettevõtteid aina enam võimalustele, kuidas vähendada kulusid ning sealhulgas kasutatava energia hulka. Sageli on probleemiks, et puudub otsene ülevaade, millele energia kulub ning missugune seade millal ja kui palju elektrit kulutab.

„Keeruline on parandada energiatõhusust, lähtudes vaid igakuisest arvest ja teadmata detaile iga seadme või seadmegrupi kohta. Tänased kaugloetavad arvestid ei anna kliendile mingit ülevaadet tarbitud elektrienergia kohta,“ selgitab Vallin Baltic ASi tootejuht Anton Veeremets.

Esimeseks sammuks energiakulude vähendamisel on detailse tarbimisinfo kättesaamine.  Vaja on infot, mis võimaldaks teha ratsionaalseid otsuseid energiatõhusamate toodete tasuvusperioodi arvutamiseks või energiatarbimise protsesside või harjumuste muutmiseks . Ehk teisisõnu: mis, millal ja kui palju energiat tarbib. Lisaks sellele võimaldab reaalajas laekuv tarbimisinfo tootmisettevõtetel arvutada energiahind toote hinna sisse ning teha energiabörsilt energiat ostes kiireid otsuseid.

Selleks on loodud energiaanalüüsisüsteem, mis  loendab seadmete tarbimisinfot ning salvestab selle keskserverisse, millele klient pääseb ligi veebibrauseri kaudu. Süsteem eeldab, et igale mõõdetavale seadmele või seadmegrupile on paigaldatud vahearvestid, millel on impulssväljundid – kõigil modernsetel arvestitel on impulssväljund või selle lisamise võimalus olemas. Süsteemiga saab ühendada mitte ainult elektrienergia arvestid, vaid kõik arvestid, mis omavad impulssväljundit, sealhulgas ka vee-, gaasi- ja soojusarvestid. Andmelogger vajab vaid tööks internetiühendust.

Energiaanalüüs aitab välja arvestada toote omahinna

Energiaanalüüsiseadmega saab mõõta täpselt kulunud energiahulka, mis kulub näiteks mingi toote valmistamisele ja selle abil täpselt paika panna toote omahinna. Lihtne on teha ratsionaalseid otsuseid seadmete energiasäästlikkuse kohta – kas seade tuleks asendada säästlikumaga ja millal investeering ennast ära tasub? Kas valgustuse asendamine LED-pirnidega oleks põhjendatud ning kui pikk oleks tasuvusaeg?

„Kui ettevõttel on täpne ülevaade tarbimisest, saavad börsilt energiat ostvad ettevõtted väga täpselt prognoosida järgmisel perioodil ostetavat energiat,“ selgitab Veeremets ja lisab, et näiteks majutusega tegelevad ettevõtted saavad koheselt täieliku ülevaate klientide tarbimisest ning kas tarbimine lõppes peale kliendi lahkumist.

Paigaldatud energiaanalüüsisüsteem võimaldab jälgida iga ühendatud seadme tarbimist minutilise täpsusega,  visualiseerida seda graafikute näol, võrrelda tarbimist nii periooditi kui ka omavahel – seda kõike saab näha ilma lisatarkvarata igast internetiühendusega arvutist või nutiseadmest. Süsteem on sobiv nii väikestele kui suurtele ettevõtetele ning on lihtsalt laiendatav, kui tekib vajadus uute tarbijate liitmiseks.

„Energiaanalüüsisüsteemi kasutavad väga paljud ettevõtted üle Euroopa, alates väikestest kinnisvarahalduritest kuni suurtootmiste ja meelelahutuskeskusteni. Näiteks analüüsib oma energiatarbimist Volvo autotööstus, Legoland, Ricoh Arena, Winchesteri ülikool ning North Hampshire haigla, samuti paljud Põhjamaa kaubandus- ja toitlustusettevõtted. Eestis on meie kliendid teiste hulgas Jõgeva Vesi ja Eesti Energia oma kliendibaasiga,“ lisab Veeremets.



Vallin Baltic on Eestis, Lätis ja Leedus tegutsev turustus- ja müügiettevõte. Firma asutati 1994. aastal eraettevõttena ja kuulub alates 2012. aastast  Rootsi kontserni Addtech Group, mis on noteeritud Stockholmi NASDAQ OMX-il. Addtech on tehnoloogia turustusega tegelev kontsern, mis arendab ja müüb kõrgekvaliteedilisi komponente ja süsteeme Põhja-Euroopa riikides. Kontserni aastakäive ületab 500 miljonit eurot, kontsern pakub tööd umbes 1700 töötajale enam kui 100 ettevõttes.

www.vallin.ee


Galerii

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara