(Sisuturundus) CM: EMO mess näitas, et internet messe välja ei söö

Saksamaal Hannoveris iga kahe aasta tagant toimuv masinatööstussektori tähtsündmus ehk EMO mess meelitas tänavu kohale rekordarvu osalejaid.

Messile kogunevad kõik maailma suuremad ja tuntumad tootmistehnoloogiaettevõtted ning tänavu osales messil rekordiliselt 2100 eksponenti 43 riigist ning 145 000 külastajat, kellest iga kolmas oli kohale tulnud väljastpoolt Saksamaad.

Metallitöötlemise sektori Euroopa tähtsaim mess näitas laia valikut metallitöötlemise moodsamatest tehnoloogiatest, masinatest, seadmetest ja tehnilistest lahendustest. Masinate ja tööriistade tootjad arvestavad uusi tooteid kavandades, et neid saaks näidata EMO-l. See on mess, mida oodatakse ja milleks põhjalikult valmistutakse ning kus kohtutakse tuttavate-partneritega üle maailma.

Nähes eksponentide ja külastajate arvu pidevat tõusu, võib julgelt väita, et internet messe välja ei söö. Kliendid tahavad näha masinaid oma silmaga, suhelda müüjate ning teiste ostjatega, vahetada vahetuid kogemusi. Kui küsimus on sadade tuhandete ja miljonite eurode investeerimises, on inimestele oluline eelnevalt nende seadmete ja müüjaga tutvuda. Siin ei loe, kui põhjalik on internetilehe tutvustus või kui ilusad fotod on üles riputatud – veebist ei saa sellist kogemust.

Samamoodi käitub loomulikult ka Eesti inimene, tahtmata põrsast kotis osta. Vaidleks siinkohal vastu Ain Alvela väitele, et vaevalt Eestis lähima 2 aasta jooksul üle 350 000 € maksvaid pinke müüakse. Oleme sel aastal juba müünud Eestisse kaks  hinna poolest seda summat ületavat tööpinki. Ka EMO-l olid koos meiega uusi tehnoloogiaid uudistamas paljud meie kliendid ja partnerid Eestist nagu E-Profiil, AT Metalli Grupp, FEMW, MDC Daetwyler, Estanc, Ensto Ensek, Bestra Engineering, Tartu Teaduspark, I&T Metall, Jalax, Metec CNC, Hissmekano Estonia ja Morbela. EMO on mess, kus tasub kindlasti käia neil Eesti firmadel, kes plaanivad tulevikus oma tootmisse investeerida.

Eksponendina pole kahjuks täna Eesti firmadel EMO-l midagi suurt teha, sest meil pole piisavalt tööpinkide ja tööriistade tootjaid ega tööstustarkvara loojaid. Sellest on kahju – Eesti võiks sarnaselt oma IT-lennule olla ka innovatiivne tööpinkide, tööriistade, tarvikute või tööstustarkvara valmistaja.  EMO-l oli tööstustarkvaraloojaid paljudest maadest terve hallitäis.

Meie ettevõte on messil käinud viis korda alates aastast 2005 ning tavaliselt oleme seal mõne oma tarnija boksis, kus on hea klientidega tutvuda ning neile kõige uuemaid seadmeid näidata. Meie peamise kaubamärgi Doosani boksis oli 1600 ruutmeetril välja pandud  17 pinki, teiste seas uus Doosani lipulaev - multifunktsionaalne treikeskus Puma SMX 2500S. Ehkki boksis oli umbes 100 lauda, olid need pidevalt täis ja kohati oli raske leida istekohta. Fermati boksis paistis silma suur, 7-meetrise vertikaalse teljega sisetreipink, mis oli juba enne messi Venemaa ettevõttele maha müüdud.

EMO on mess, kus tasub käia. Lähiregiooni tööstustehnoloogiamessidest on mõtet kindlasti läbi astuda Riia tehnoloogiamessilt Tech Industry Expo. Eesti toote- ja tehnoloogiamess Instrutec jääb aga paraku meile liiga väikseks. Duroc Machine Tool  küll osales ka sellel aastal Instrutecil, kuid sarnaselt eelmisele aastale tegime samal ajal oma Kopli 25a esinduses Tallinnas lahtiste uste päevad, kuhu kutsusime kliente ja huvilisi vaatama meie showruumi ning tutvustasime  neile meie tooteid ja eelkõige tootmise efektiivsuse tõstmist. Sellel aastal oli meie rõhk Doosani BIG-Plus spindliga DNM 400 töötlemiskeskusel, mis on Doosanitel standardis ja BIG Daishowa kõrgtäpsetel tööriistahoidikutel. Ühest küljest saime nii senistele ja uutele klientidele tutvustada oma Tallinna kontorit ja ladu, teisalt võimaldas see paremini esitleda ning müüa suuremat hulka seadmeid, tarvikuid ja mõõteriistu, kui see Instrutecil võimalik oleks.

Kogu maailmas vaadatakse aina enam automatiseerimise ja robotite poole ning nüüd hakkab see trend jõudma ka Eestisse. Ka meie firma peab läbirääkimisi ühe tuntud robotite tootjaga, et neid esindada. Lisaks on aina olulisem, et tööstusseadmed oleksid ökonoomsed ja keskkonnale ning inimestele ohutud. Seda on ka rahvusvahelistelt messidelt selgelt näha.

Duroc Machine Tool OÜ-st

Duroc Machine Tool OÜ grupi firmad kuuluvad börsil noteeritud Põhjamaade firmale Duroc AB, mis omab, haldab ja arendab tootmis- ja kaubandusettevõtteid. Duroci ettevõtted esindavad enam kui 60 maailmanimega tootjat ning tegutsevad kuuel turul – Rootsis, Norras, Taanis, Eestis, Lätis ja Leedus. Tänu tugevale emafirmale suudab Duroc Machine Tool pakkuda oma klientidele konkurentidest laiemas valikus ja suurema jõudlusega metallitöötlemismasinaid, samuti tarvikuid, hooldus- ja remonttöid.

Duroc Machine Tool OÜ esindatavateks kaubamärkideks on Doosan, Fermat, Hartford, Hedelius, Faccin, Po Ly Gim, Microcut, Baykal, Heidenhain, Lista, Losma, Sylvac, Fanuc, Alfa-Laval, Hilma, Lang, BIG-Daishowa, Kaiser ja Bison. Peamiselt tarnib ettevõte lõiketöötlemispinke, aga ka lehetöötlemispinke. Üheksa ja poole aastaga on Duroc Machine Tool OÜ tarninud Eestisse üle 100 uue CNC-pingi. 2012. aastal oli ettevõtte käive umbes 2,7 miljonit eurot.

 
FAKTE EMO MESSIST:

2011. aastal EMO-l:
 140 000 külastajat rohkem kui 100 riigist
2037 eksponenti  41 riigist

2013. aastal EMO-l:
 145 000 külastajat rohkem kui 100 riigist
2100 eksponenti  43 riigist

 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Teabevara