(Sisuturundus) CM: Pakenditootja EcoBox: Eestis kogub roheline mõtlemine alles hoogu

Pakenditootja EcoBox kutsub inimesi kasutama kile- ja plastpakendite asemel „rohelisi“ tooteid, mille mõju keskkonnale oleks minimaalne.

Ettevõtte juhi Alar Kaljundi sõnul on osa Eesti ettevõtteid võtnud rohelise mõtlemise hästi omaks, kuid paraku on omajagu neid, kellele on oluline ainult pakendi ja pakendamise hind, mitte kvaliteet ja loodushoid.

Eestis üle 15 aasta pakendite tootmise ja müügiga tegelev osaühing EcoBox on vaikselt aga järjekindlalt arendanud keskkonnasõbralikke pakendeid ja pakendimaterjale, konkureerides edukalt nii kohalike väikeettevõtjate kui ka rahvusvaheliste kontsernidega.

EcoBox’i tegevuse kaks põhialust on keskkonnahoidlik tootearendus ja terviklikud pakendilahendused. Ettevõtte eesmärkideks on roheline maailmavaade ja selle juurutamine Eesti majanduskeskkonnas papp- ja lainepapist pakendite pakkumise ning turustamise näol. Samuti pakkuda oma klientidele tarnekindlust ja tooteid, mis on kvaliteetsed ja aitavad kauba turvaliselt nende klientideni toimetada.

„Meil on eelnev pikaajaline kogemus ja oskusteave pakendite ning lainepapi tootmise valdkonnas, mis toetavad tegutsemist meie peamistes sihtvaldkondades – töötlevas tööstuses ja kaubanduses,“ sõnab Kaljund. „Lisaks keskkonnasõbralikele toodetele on meie trumbiks turupõhisus, mis aitab leida koostöövõimalusi nii kohalikul- kui ka naaberturgudel.“

Turunduse ja reklaami kuldreegel – kõik on pakendamise küsimus

Sellesse lühilausesse võib lausa kokku võtta ka enamuse vastava ala teadusuuringuid. Pakend pole juba ammu enam pelgalt ümbris, vaid kontseptsioon, kuidas toodet edukamalt müüa. EcoBox pakub pakendivajaduse ja lahenduse analüüsi, pakendite projekteerimist, disaini ja kujundamist ning tootmist, pidades silmas ülalmainitud eesmärke.

„Hea pakend on nagu hästiistuv rätsepaülikond. Meie jaoks on iga klient ja tema vajadused olulised, kuid samas püüame kõiki oma tööprotsesse standardiseerida ja optimeerida, hoides kliendi jaoks juhtimise ja asjaajamise lihtsa ning arusaadavana,“ selgitab Kaljund.

Ta lisab, et pakendi loomisel tuleb arvestada sadade oluliste faktoritega nagu tarbija eelistused, toote omadused, keskkonna eripärad, pakendi kestvusnõuded, konkurents, müügiedu eesmärgid, seadusandlus ja loodussõbralikkus – ja see ei ole kõrvalseisvale inimesele lihtne.

„Mõistame, et tänases maailmas edukate lahenduste pakkumiseks ei piisa lokaalsest tegevusest ning oleme loonud koostöösidemed erinevate maade pakendiettevõtetega. Nii saame pakkuda oma klientidele lahendusi, mis põhinevad rahvusvahelisel tootmis- ja oskusteabel,“ lisab ta.

EcoBox teeb pidevat koostööd oma ala professionaalidega Lätist, Leedust, Poolast, Ukrainast, Valgevenest, Venemaalt, Soomest ja Rootsist.

Keskkonnateadlikkust ja pakendidisaini saab õppida ka Eestis

Uute pakendite loomine on protsess, mis eeldab nii loovust, innovaatilist mõtlemist kui ka distsipliini. Pakendilahenduse analüüsimine, täiustamine ja loomine on nii kunst kui ka teadus ning selleks on tarvis väljaõpet ja vastavaid kogemusi.

„Pakendivaldkonna oskusteavet on Eestist sama raske saada kui Coca-Cola retsepti! Keegi ei õpeta seda kahjuks akadeemilisel tasemel,“ möönab Kaljund.

Ta lisab, et valdav osa oskusteavet tuleb piiri tagant ning EcoBox’il on selles osas pikaajalised ja tasemel partnerid.

„Aga selleks, et õppida keskkonnasõbralike pakendite disaini, praktilist väljatöötamist ja tõsta oma loovust, ei pea tingimata otsima tööd piiri tagant, vaid ka Eesti väikeettevõtetes on võimalik õppida heaks spetsialistiks. Ja edasise huvi tekkimisel annaks see omakorda noortele võimaluse karjääri arendamiseks  vastavates ettevõtetes ka piiri taga,“ räägib ta.

2001. aastal asutatud EcoBox OÜ (endise nimega Estmer Grupp) on 100% Eesti kapitalil põhinev ettevõte. Ettevõtte tootmiskompleks asub Kohilas endisel Kohila Paberivabriku territooriumil.


www.pakendid.ee

 



Galerii

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara